Сучасний світ збудований так, що для успішного функціонування в ньому боротися за ресурси доводиться на всіх рівнях. Це стосується і конкуренції на рівні територіальних громад. Адже тих ресурсів, якими наразі можна оперувати на місцях, явно недостатньо для вирішення навіть першочергових проблем. Тому одним з найважливіших завдань, які стоять сьогодні перед органами місцевого самоврядування, є максимальне залучення для власного розвитку додаткових фінансових і матеріальних ресурсів.
Не менш важливим для успішного функціонування громади є її об’єднання навколо якоїсь ідеї, бізнес-проекту, які могли б стати поштовхом для подальшого розвитку. Перемога, яку отримав проект Липовецької міської ради «Розвиток велотуризму у Липовецькому районі» у грантовій програмі ЄС «Підтримка політики регіонального розвитку в Україні», написаний у партнерстві з Липовецькою районною радою та Липовецьким благодійним фондом громади, у великій мірі дозволяє це зробити. Адже завдяки йому створюються певні передумови для розвитку на території міста та району такого перспективного виду підприємницької діяльності, як туризм. По всій Україні наразі реалізується лише 15 подібних проектів.
На жаль, останнім часом окремими жителями нашої громади абсолютно необгрунтовано робляться спроби дискредитувати цю гарну ідею та її реалізацію. Так депутат Липовецької міської ради Сарафонов В. М. у своїй статті «Хотіли як краще …», надрукованій у газеті «Липовецькі вісті» від 27.02.2015 р., за рахунок маніпулювання та перекручування інформації, наданої йому міською радою, намагається довести, що робочою групою з реалізації проекту неефективно і не за призначенням витрачаються кошти гранту ЄС. Зокрема, не відповідає дійсності його твердження про те, що видатки на утримання персоналу проекту «Розвиток велотуризму у Липовецькому районі» не повинні перевищувати 41,6 тис. грн. Дана сума витрат передбачена в проектно-кошторисній документації на реконструкцію міського скверу під велопарк як витрати на утримання служби замовника і визначає, в першу чергу, розмір видатків на технічний нагляд по цих роботах. Жодним чином зазначена сума не може обмежувати видатки на зарплату персоналу проекту з розвитку велотуризму.

Таким же чином не мають жодного відношення витрати на послуги експертів з розвитку туристичної діяльності до експертизи проекту з розвитку велотуризму. Невірно надана паном Сарафоновим В. М. і інформація щодо загальної вартості проекту та передбаченого співфінансування з боку партнерів, яке відповідно становить 235,5 тис. євро і 24,7 тис. євро (в т. ч. частка міської ради - 14,7 тис. євро, частка районної ради – 10,0 тис. євро) і т. д.
Для того, щоб робити висновки про доцільність тих чи інших витрат, понесених в ході реалізації проекту з розвитку велотуризму, потрібно добре знати на яких умовах і на які цілі їх можна використовувати. Підписаний з Європейським Союзом контракт передбачає використання коштів міжнародного гранту чітко за цільовим призначенням і в межах, визначених бюджетом проекту. Крім того однією з умов надання гранту є не- перевищення капітальних видатків по проекту 60 % від його загальної кошторисної вартості. Основна частина капітальних видатків по проекту припадає на реконструкцію міського скверу. Тобто якщо міська рада не буде проводити фінансування передбачених в проекті витрат на поточні видатки, необхідні для проведення запланованих заходів (заробітну плату з нарахуваннями персоналу, оплату послуг експертів, оренду офісу, послуги перевізника і т. д.), вона не зможе в повній мірі використати кошти, визначені на реконструкцію міського скверу.
Проведення реконструкції міського скверу під велопарк дійсно потребує більших коштів, ніж на це передбачено (2645746,81 грн. – кошти гранту ЄС та співфінансування з міського і районного бюджетів). На сьогодні це максимально можлива сума, яку можна виділити, враховуючи наші фінансові можливості та вимоги до реалізації проекту з розвитку велотуризму. Одна з головних причин такої ситуації – різка девальвація гривні. Адже отримані грантові кошти хоч і надійшли у євро, все ж значна їх частина була переведена у гривні ще влітку минулого року. Проте на сьогодні з виконавцем робіт, який був визначений на конкурентних засадах, в межах виділених коштів укладено відповідний договір. Ним передбачено виконання найбільш важливих робіт, зокрема: будівництво пішохідних та велосипедних доріжок, будівництво зовнішнього освітлення, капітальний ремонт сходів, встановлення дитячого майданчика, майданчика для відпочинку та скейт-майданчика. Виконання решти робіт (будівництво огорожі, озеленення скверу) планується провести в подальшому за рахунок власних ресурсів.
Використання коштів по проекту з розвитку велотуризму жорстко контролюється грантодавцем. Реалізація проекту в цілому розрахована два роки і після завершення кожного з них робочою групою будуть подаватись відповідні звіти, до яких буде додаватись висновки аудиторської перевірки, проведеної ліцензованою аудиторською компанією. Після завершення проекту представництво ЄС протягом 5 років може перевіряти ефективність його реалізації шляхом порівняння індикативних показників. Перша поточна перевірка, яку вже проводила робоча група представництва ЄС оцінила на «відмінно» роботу персоналу проекту з розвитку велотуризму.
Можна здогадуватись про причини, з яких сьогодні дискредитується гарна можливість поліпшення умов проживання громади м. Липовець. Схожі причини має, напевне, і блокування декількома депутатами міської ради на останній сесії рішення про приєднання нашого міста до угоди мерів, яка передбачає можливості для зменшення енерговитрат та викидів СО2 в цілому по місту. Завдяки участі в цій угоді м. Жмеринки, наприклад, її міській раді вдалось залучити на зменшення енергоспоживання в місті понад 900,0 тис. євро. Не дивлячись на це, керівництво міської ради і надалі буде направляти свої зусилля на реалізацію проектів, що сприяють поліпшенню умов проживання в громаді, її згуртуванню та розвитку. Хочеться, щоб і громада нашого міста підтримала прогресивні та інноваційні ідеї міської ради. Адже тільки спільно ми зможемо досягнути поставлених цілей та завдань.

Заступник міського голови
Юрій Станіславський

Стаття з газети "Липовецькі вісті" №19 від 13.03.2015

Коментарі   

#1 Кирилл Северцов 14.05.2015, 00:25
Дізнався що у Липовці уже перейменували вулиці повязані з тоталітарними часами. В Іллінцях навіть і не думають це робити поки що).
І був приємно вражений що у вас є вулиця Іллінецька на чест нашого міста. За нами назвати і в Іллінцях вулицю на честь Липовця)
Цитата

Додати коментар


Захисний код
Оновити