made in lypovetsПродукція підприємств Липовця та району в основному орієнтована на внутрішного споживача. Але Європейський Союз (ЄС) - найбільший у світі єдиний ринок. Багато експортерів з різних країн світу прагнуть експортувати свою продукцію в ЄС, щоб задовольнити крупного споживча ринку. Часом вони відчувають брак інформації про те, як здійснювати експорт до ЄС та забезпечити відповідність стандартам ЄС. Тому, можливо, ця стаття стане тим зерном, яка підштовхне наших підприємців до покращення свого бізнесу та розширення його до масштабів ЄС.

Розширити ринки збуту, отримати доступ до мільйонів платоспроможних покупців Європейського Союзу стало набагато легше, ніж раніше.

В рамках угоди про співпрацю з ЄС скасовані мита на 94,7% експортного обсягу українських промислових товарів, 83,4% сільськогосподарських товарів, знижені або обнулені мита на ряд промислових товарів. Навіть висококонкурентні на європейському ринку товари ми можемо ввозити в ЄС, не сплачуючи мито.

"Запити від європейських партнерів на продукцію, вироблену в Україні, зросли майже вдвічі. У цьому позитивну роль зіграла девальвація гривні - ціна на українські товари в євро стала занадто привабливою", - пояснює директор з корпоративних питань Nestle в Україні та Молдові Геннадій Радченко.

Тобто, українські виробники стають привабливими для європейського споживача за ціною. Звичайно, вимоги до якості та безпеки товарів ніхто не відміняв, але даремно українські підприємці бояться євростандартів, адже вони абсолютно зрозумілі. Процедури отримання сертифікатів для українців теж спростили. Ми розповімо, яку саме продукцію європейці чекають на своєму ринку і які вимоги до неї пред'являються.

"Там зовсім інший рівень конкуренції, щільність ринку. Пробитися зможуть підприємства, які крім наявності сертифікованої продукції і прийнятних цін вміють добре штовхатися ліктями", - говорить виконавчий директор Європейської бізнес-асоціації Ганна Дерев'янко.

Головне правило входу на ринок ЄС - дотримання вимог безпеки продукції. Держава зі свого боку відповідає за контроль безпеки, виробники - за розробку стандартів і контроль якості. Для гармонізації законодавства України з європейськими нормами парламент у червні скасував 113 дозволів, а також створив Державну метрологічну інспекцію та Національний орган стандартизації.

Квота для продукції, яку ЄС готовий ввозити з нульовим митом щорічно вичерпується, її дають експортерам за принципом "хто перший - той встиг", тому пора починати готуватися до виходу на ринок в 2015 році. Митний тариф на ввезення певної продукції в ЄС змінюється залежно від щільності ринку.

Як вийти на ринок ЄС

1. Дізнайтеся код вашої продукції в Європейській класифікації товарів на сайті http://exporthelp.europa.eu/thdapp/index.htm

2. За допомогою коду знайдете перелік вимог, які поширюються на вашу продукцію, дізнайтеся мита, квоти і тарифи.

3. У розділі "Статистика торгівлі" ви побачите обсяги експорту вашої продукції в країни ЄС з 2002 року по сьогодні, проаналізуєте ринок.

    4. Етап стандартизації:
  • санітарні та фітосанітарні норми;
  • стандарти безпеки;
  • технічні стандарти;
  • маркетингові стандарти (оформлення упаковки).

5. Пошук партнерів, покупців (у тому числі через бізнес-асоціації).

6. Для отримання преференцій потрібен сертифікат походження EUR.1. Його видає Торгово-промислова палата України та її регіональні підрозділи. ЄС залишає можливість експорту в рамках режиму GSP, який діє сьогодні для України і для використання якого необхідно отримати сертифікат форми А, який теж видає ТПП.

Сільськогосподарська продукція

83,14% сільгосппродукції буде поставлятися в Євросоюз без мита. За 10 років Україна повинна законодавчо наблизити свої санітарні та фітосанітарні норми до норм ЄС і створити держорган фітосанітарного контролю.

Процес перевірки товару і виходу на ринок повинен тривати не більше 1,5 року.

0% мито:

Жива прісноводна риба і равлики, устриці, медузи
Волос людський, щетина, пір'я, пух, кістки, шкурки тварин
Жири, масла для промислового використання
Шерсть нечесана, конопляна пенька
Рослини, саджанці, коріння винограду, цикорію
Горох, квасоля
Насіння анісу, кмину, фенхелю
Соя, арахіс, льон, мак, гірчиця, імбир
Барвники рослинного походження
Ефірна олія гвоздики, м'яти
Хутро норки, бобра, каракуля і вироби з нього
деревина

    вимоги:
  1. Державна стандартизація у відповідності з європейськими нормами.
  2. Створення ветфітослужби, яка контролюватиме безпеку продукції в країні і давати дозвіл на експорт.
  3. Зонування. Регіон походження тварин і вирощування рослин має бути визнано вільним від хвороб і шкідників.
  4. План біозахисту.
  5. Управління ризиками.
  6. Експорт продукції в ЄС без перевірок продукції.
  7. Перевірки діяльності ЄС української ветфітослужбой.

Харчова промисловість

0% мито:

Джин, ялівцева настоянка, лікери, наливки
Води природні або мінеральні без цукру
пиво солодове
Спиртові дистиляти та спиртні напої, одержані шляхом перегонки виноградного вина (коньяк, бренді, віскі, граппа)
кухонна сіль
Макуха, жом

Невисоке мито:

Кондитерські вироби з цукру без какао - макс. 17,9 євро за 100 кг
Карамель, мармелад, ірис - макс. 18,9 євро/кг
Шоколад без сахарози - 8 євро/кг
Шоколад, цукерки з вмістом 18% і більше какао-масла - макс. 18,7 євро
Хлібобулочні, борошняні кондитерські вироби - від 3,8 до 24,2 євро/кг
"Спрощується процедура отримання сертифіката. Ми вже подали відповідні документи, розраховуємо на його видачу протягом декількох місяців", - розповідає член наглядової ради групи компаній "Терра Фуд" Вадим Чагаровський.

Легка промисловість

0% мита:

духи
Косметичні препарати для макіяжу, гігієни, догляду за шкірою, волоссям
Зубні пасти, порошки
мило туалетне
пластилін
свічки
Папір і паперові вироби
Рослинні текстильні волокна
меблі дерев'яні

Невисокі мита:

Вироби з каменю - 1,7%
Вироби з чорних металів - 2,7%
Сумки, кейси зі шкіри, текстилю - 3-3,7%
Шкіряні аксесуари - 4-5%
Двері, вікна - 3%
Ювелірні вироби - 2-4%
Тканини - 4-8%
Взуття - 8%
Дитячий одяг - 10,5%
Одяг - 12%

Однак виконавчий директор асоціації "Укрлегпром" Тетяна Ізовіт уточнює: щоб отримати нульове мито при продажу виробів з напіввовняної тканини, треба довести, що вівця була вирощена в Україні, тут же проходив збір, промивка вовни, виробництво пряжі. Треба відправити тести в Європу, отримати відповідь. Потім знайти покупця, пояснити свої конкурентні переваги. Це справа не одного року і не однієї міжнародної виставки.

"Товар мало привезти в Європу, його ще потрібно продати. По-перше, підписання Україною угоди про зону вільної торгівлі з ЄС ще не означає, що європейці кинуться купувати українські товари. По-друге, в Європі існують ще й приватні стандарти рітейлерів, і якщо компанія хоче продавати товар в конкретній торговельній мережі, стандартів, викладених в угоді, буде недостатньо - вона повинна виконати певні вимоги продавця ", - додає голова правління Інституту економічних досліджень і політичних консультацій Ігор Бураковський.

Документи щодо співпраці України з ЄС можна знайти на сайті Міністерства економічного розвитку і торгівлі.

Свіжу інформацію про експортних тарифах і квоти на вашу продукцію - на порталі Служби підтримки експорту.

З матеріалами:
Журнал "Твой номер" 08/2014
Интернет-портал delo.ua

Додати коментар


Захисний код
Оновити